vrijdag 21 september 2012

Herfst

Het was weer een herfstachtige week, terwijl het toch nog echt zomer was!

Maar vandaag is het officieel herfst.
En ik ben persoonlijk meer een voorjaars/zomertype, dus ik heb nu al heimwee:-)

Toch is ons huis wel een echt winterhuis en dat interieur met stemmige tinten komt tijdens deze seizoenen dan ook het beste tot z'n recht. Tijdens deze killere dagen branden de kaarsen hier in huis steevast, zodat het binnen nog eens extra gezellig wordt!
 
's Ochtends als ik beneden kom steek ik meteen verschillende waxinelichten aan. Deze kun je lekker laten branden, ook als je eventjes de deur uitmoet. Dan kom je thuis in een knus huis en de geurexemplaren (Emma Bridgewater blijft bij mij favoriet) zorgen voor een aangename geur.
 
Enkele van die kaarslichten 'licht ik graag uit' tijdens deze post...
 
 

 Andere kaarsen geven zo'n gezellig licht, dus ook die branden regelmatig, maar dan wel onder toezicht i.v.m. de veiligheid (het zou toch zonde zijn als je huis afbrand door zo'n kaars!)
 


 
 
Tot slot wil ik alle nieuwe volgers & lezers van harte welkom heten. Ik hoop dat jullie met veel plezier een bezoekje blijven brengen aan mijn blog.

Fijn weekend!
 
 
Judith
 
 


29 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Hoewel ik ook vooral liefhebber van de lente en de zomer ben, heeft de sfeer van de herfst ook veel te bieden! Soms gaan de kaarsjes overdag al aan, maar 's avonds sowieso! Laatst zei mijn jongste dochter dat ze dat toch het leuke van de herfst en de winter vindt: de gezelligheid en de warmte die het binnenshuis met zich meebrengt.

Sfeervolle foto's, Judith!

Ik wens je een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

ria zei

Wat een mooie foto's!!Ik vind de herfst heerlijk,laat maar komen.En hier bijna allemaal echte kaarsen.Vind dat zo mooi.Maar daar moet je idd wel bijblijven.
Groetjes Ria

Kom Achterom zei

Mooie foto's zeg en ja ik ben een herfst mens, heb graag iedereen om me heen en ben graag in huis en natuurlijk ook buiten in het bos en daar gaat echt niets boven de geuren en prachtige kleuren van de herfst.
Fijne dag
Yolanda

Bonjade zei

Geniet ook zo van de herfst....
Voor mezelf heb ik liever voorjaar maar in huis vindt ik dit de mooiste periode.
En dan al je kaarsen......oh....
droom er even bij weg.........
Mok warme chocolade melk erbij...
toef slagroom.........en genieten......

Fijne dag

Liefs

Mayflower zei

Ik ben wel dol op het najaar en geniet dan ook van die heerlijke sfeer in je huis. Wat een mooie sfeer met al die brandende kaarsjes.
Ik las in je vorige post dat ze een reportage hebben gemaakt voor de WLS, wat leuk, ik kijk uit naar het winternummer.
Ze hebben mij ook benaderd, maar de drempel om dit te doen is voor mij nog te hoog.
Ik wens je een fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Debora Spera zei

What a beautiful atmosphere do you have created with candles!

Corine(THUIS) zei

Ja de zomer is officieel voorbij, maar laten we het gewoon positief benaderen en de gezelligheid nu IN huis zoeken ;) Dat lukt ook best hè?!
dat laatste hoekje..de spiegels met de kandelaars.. dat is mijn favoriet!!

saskia zei

wat is het weer mooi en gezellig bij je.

geef mij ook maar het voorjaar en de zomer lkkr buiten ,maar die kaarsjes maken inderdaad heel veel goed en vooral als ze zo mooi staan als bij jou .

een fijn weekeind

Bij Guusje Thuis zei

Hoewel ik toch ook meer van het voorjaar en de zomer bent, heeft de herfst vooral wat op die koude, maar zonnige dagen. Dan duik ik graag even het bos in. Maar ... gezellig thuis, dekentjes, kaarsen aan, oftewel gewoon lekker kneuterig, heeft ook wel weer wat!

Peet zei

Prachtige plaatjes! Lekker sfeervol.
Fijn weekend.
Lieve groetjes, Peet.

Dineke@esatto zei

Mooie sfeerhoekjes!
Net als jij brandt ik ook kaaarsen in de keuken, wat me soms zeer verbaasde reacties oplevert..'in de keuken?"
Geniet van het weekend!

Dineke

Huys 50 zei

Hee Judith,
Heerlijke foto,s !!
Hou wel van de Herfstdeco maar van de zomertemperaturen, haha en die combi gaat niet samen...helaas
Maar jou foto,s maken veel goed hoor.

Groetjes
Dicky Marie

Alie zei

Ja, ik ben ook echt een zomermens, moet zon voelen! Maar als het dan niet anders kan, dan maar gezellig de kaarsjes aan. Heerlijke sfeerbeelden weer Judith! Groetjes Alie

It's me zei

Heerlijk sfeertje zo met al die kaarsen aan....hier branden ze ook het hele jaar door hoor...zo gezellig......en ja het is herfst....mooi van kleur.....maar ik ben ook echt een voorjaar / zomer mens...liefs van mij....♥..♥..♥..

Els zei

Sfeervolle foto's! Ook hier gaan de kaarsen weer aan nu de avonden langer en kouder worden :-)

Fijn weekend
Liefs Els

Room Seventeen zei

Kaarsjes? Jaaaa, op de zomer/buitentafel natuurlijk ;-)
Als lente zomermens heb ik niet zoveel feeling met de donkere natte herfst...
Sfeervolle foto's heb je gemaakt1

Le Style zei

Wat een sfeervolle foto's!
Heerlijk de kaarsjes aan .....

Fijn weekend!!

Lieve groet

'Inga' zei

De herfst heeft toch weer dat knusse...echt tijd voor veel kaarsen aan...Grappig dat jij ook kaarsen brandt in de keuken; ik doe dat ook bij het 'koffie hoekje', dan hoeft de lamp in de keuken niet aan...

Prettig weekend!

Krek wak wou zei

Kaarsen....ook hier staan ze elke dag volop te branden...maar ja dat moet ook wel. Mijn man en zijn broer hebben een kaarsenfabriek dus bij ons aan kaarsen geen gebrek!
Fijne avond en groetjes van nicole

Jessica zei

Wat ziet dat er ontzettend gezellig uit zeg!
Die mooie ronde stenen kaarsenhouders heb ik hier thuis ook staan.
Sober maar sfeervol.

Heel fijn weekend!

Groetjes Jessica

hokje zei

Aan alles komt een eind, dus (helaas) ook aan de zomer van 2012... Hier branden ook de kaarsjes én de kachel, heeft toch ook wel weer wat.

Fijn weekend. Groeten, Miranda

lia zei

Ja meid, het is voorbij. Maar de herfst heeft ook zoveel mooie momenten. En die kaarsen bij de spiegels is toch zeker een donkere dag waardig. Ik moet altijd uitkijken met de poezen in huis. Maar vandaag weer iets gekocht waar ik dan geen omkijken naar heb.

Fijn weekend.
Liefs Lia
x

Els zei

Ook ik kan reikhalzend uitkijken naar de lente na de winter. Maar als de herfst weer begint vind ik de gezelligheid binnen ook wel weer heel leuk, zeker als het stormt en regent en ik lekker knus bij de kachel en de kaarsjes zit. :-)

When-D zei

Als ik een herfst/winterslaap kon houden dan zou ik het doen! Ik heb echt licht nodig...

Maarrr eerlijk is eerlijk, als ik dan je foto's zie met al dat prachtige kaarslicht, tja, vind ik stiekum (niet door vertellen) de herfst toch ook wel heerlijk. Zolang ik maar niet naar buiten hoef, de regen in..hahaha

fijne week nog en een warme groet,

When-D

Sjoukje zei

Ookal last van heimwee, we moeten weer een hele poos wachten op de zomerzon. Maar goed zolang het buiten triest en kil is moeten we het binnen maar weer gezellig maken. Inderdaad de kaarsjes aan... Ook wel weer leuk~!Je hebt prachtige kandelaars voor de spiegel staan! Het zijn sfeervolle plaatjes....Ik wens je een fijne week, groetjes Sjoukje

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

heerlijk toch al die kaarsen door huis aan weet dat afscheid nemen van de zon soms moeilijk is maar ooohh de herfst is zo mooi alleen moet je het wel willen zien en ruiken en proeven ....je haalt gewoon de zon naar binnen .....als je er tegen aan gaat hikken voelt het alleen maar erger niet doen gewoon lekker van genieten xxx rosita

Els zei

Hoi Judith, kijk nog es als je tijd hebt...ik heb de foto's opnieuw toegevoegd!

Fijne week
Liefs Els

Anoniem zei

Hoi judith,
Heerlijk die kaarsjes weer, ik ben ook groot fan en brand overdag ook vaak... lekker gezellig sfeertje in huis terwijl de regen tegen de ramen tikt!
Welke geur van bridgewater vind heb jij meestal? Ik koop ze altijd bij intratuin, 3 voor 5 euro
xxx Ramona v Mastrigt

Hof en Haard zei

Heerlijk kaarsjes weer aan, huisje weer gezellig en knus inrichten.. We maken ons langzaam klaar voor de koudere dagen die eraan komen.