vrijdag 4 maart 2016

Grote schoonmaak

Tsjonge jonge, wat zijn we druk! Maar we maken vorderingen en dat is maar goed ook met nog maar 7 weken op de teller tot de verhuizing! Hoezo tijdsdruk?

We kunnen steeds meer afvinken, maar er blijft een lange to-do-list over. We zijn nu in het stadium beland, waarbij we zelf meer in actie komen op de werkvloer. Zo heeft Bas deze week na het werk lange avonden doorgebracht in ons huis, want de volledige benedenverdieping moest nog voorzien worden van vloerisolatie en de slangen voor de vloerverwarming moesten erin... Om het allemaal op tijd af te krijgen, had hij vandaag een snipperdag genomen, maar inmiddels is hij alweer naar zijn werk vertrokken voor een vergadering: Dat betekent vanavond weer een avond doorwerken!

Uiteraard help ik waar ik kan en zijn we vanochtend samen op de bouw aan de gang gegaan. De vloerisolatie en de slangen liggen nu klaar, dus de loodgieter kan er straks de waterdruk opzetten en nog een gasleiding gaan trekken naar het kookeiland. Want morgen worden de dallen gelegd!

Gisteren is ook onze gashaard geplaatst, dus we hebben al een warm en gezellig haardvuur op de bouw:


Deze haard is wat groter dan ik had bedacht (ik had alleen rekening gehouden met het gedeelte in zicht, maar er zit natuurlijk nog een hele ombouw omheen #blonT hè). Daardoor kan helaas mijn geweldige vondst (al zeg ik het zelf haha) als schouw niet gebruikt worden. Maar gelukkig ben ik niet voor één gat te vangen en gaan we mijn vondst gebruiken voor onze toekomstige haard bij de veranda. Ook heb ik een plan B verzonnen voor de haard in de woonkamer, dus eind goed al goed! Vanavond maken we een begin aan de ombouw van de haard, zodat de vloer daar morgen naadloos omheen gelegd kan worden.

Nou kan ik je zeggen dat ik behoorlijk laag in mijn energielevel zat: We hebben de afgelopen jaren tropenjaren gehad, tel daarbij de bouw op en een lichaam wat vanwege chronische pijn 24/7 energie zuigt... Daar word je niet actiever van! Járen geleden wilde ik al een reinigingskuur gaan doen, maar ik kon de juiste niet vinden. Gelukkig kwam er onlangs Clean 9 van Forever op mijn pad en ik hoorde er zoveel goede dingen over...
Dus ben ik deze reinigingskuur gaan volgen, omdat ik geloof in het gezegde 'Je bent wat je eet' en ik was erg benieuwd wat dit mij zou brengen. Ondanks dat ik een echte bourgondiër ben, was het goed vol te houden (saai, maar niet afgezien) en heb ik er echt meer energie en een goed gevoel van gekregen. Hierdoor ben ik me nog bewuster geworden van wat voedsel met me doet, dus ga ik door met een volgend programma als steuntje in de rug om op de goede weg door te gaan. Op deze manier verwacht ik dat energieke gevoel vast te houden en mijn winterdip voor dit jaar volledig achter me te laten... Ik zal die extra energieboost vast goed kunnen gebruiken komende maanden!
Ik heb er zin in en ondanks dat het huis op het tijdstip van de verhuizing nog lang niet af zal zijn, verheug ik me steeds meer op die eindstreep waarbij we eindelijk in ons huis mogen gaan wonen!
O ja, en vanmiddag wordt de vloer voor de bijkeuken, toilet (beneden) en de hal geleverd... Jullie krijgen binnenkort te zien wat het geworden is!
Fijn weekend!
Liefs,
Judith