woensdag 30 maart 2016

Kleur je interieur

Maar dan wel met mooie vergrijsde tinten en prachtige verven!
Het kleurenplan is aan de beurt...

Hier geen witte of opvallend gekleurde muren, maar een ingetogen palet.
Kleuren kiezen kan lastig zijn, maar gelukkig is een verkeerde keuze niet onomkeerbaar. Ik werk het liefst met herhaling: Overal door het huis dezelfde tinten en materialen terug laten komen, brengt eenheid en rust.

Kleuren kiezen is vooral erg leuk! Maar het kan nog leuker... Want hoe leuk is het om niet alleen je kleurenplan samen te stellen, maar om een kijkje te mogen nemen 'in de keuken' van de mooiste verfmerken voordat je met je kleurenplan aan de gang gaat?


Ik kreeg die kans en zo kwam ik vorige week terecht bij Painting the Past
Al deccenia lang ben ik gedreven met wonen bezig, eerst gewoon 'irl' en later deelde ik deze passie online. En doordat je je passie deelt, kom je mensen met dezelfde passie tegen: Daar wordt het alleen nog maar leuker door! Zo tikten er ongemerkt uren voorbij toen ik aanschoof in de bedrijfsruimte aan tafel bij eigenaresse Sabine. Super leuk (en gezellig) om op deze manier meer te weten te komen over Painting the Past, de geschiedenis van dit merk, hun werkwijze en de producten en kleuren!


Zelf ben ik erg enthousiast over deze verven, vooral de rustic@ verflijn is favoriet: Een muurverf die goed in de sobere, stoere en landelijke sfeer past door het subtiele streepeffect en kleurnuances en met prachtige vergrijsde tinten. 

Ik vind de uitstraling van kalkverf erg mooi, maar Bas daarentegen vindt het maar 'vlekkenverf'. Deze verf is dan de perfecte gulden middenweg omdat deze verf wat rustigere nuances en strepen (of vlekken zoals Bas het noemt!) geeft.

Verder kiezen wij liefst voor materialen die gebruiksvriendelijk zijn: We hebben namelijk een écht leefhuis en dat willen we graag zo houden. Ook hierin komt deze verf onze wensen tegemoet: Hij is minder vlekgevoelig, waterbestendig, licht afneembaar en je kunt 'm bijtikken... Ideaal voor ons, want dat zal regelmatig aan de orde zijn met 3 kinderen (en alles wat er met hen mee naar huis komt) en een hond die intens geniet van zijn landelijke woonomgeving (en dus steevast vies thuiskomt).


Je snapt 'm al: Ik ben overtuigd van dit mooie product en deze verf ga je dan ook zeker terugzien in onze woning... Ik heb al wat stukken karton geverfd met van die de handige proefpotjes: Met deze stukken kan ik op verschillende tijdstippen en op verschillende plaatsen rustig bekijken hoe de verf uitkomt. Want lichtinval en de combinatie van kleuren doet veel. Zo heb ik zo goed mogelijk mijn kleurplan kunnen samenstellen, zodat ik over een half jaar niet weer met de verfkwast aan de gang moet;-)
 
 
Ook heb ik een kijkje mogen nemen 'in de keuken' van nog een ander mooi verfmerk. Het is altijd goed om je horizon breed te houden, maar daarover een andere keer meer!

Groetjes,
Judith