vrijdag 19 februari 2016

Potentie


Op dit moment is de stukadoor klaar met de eerste ronde. Over een week komen boven de betonvloeren erin, dus vandaag is de elektricien de laatste leidingen nog aan het trekken. Verder is het nu vooral een kwestie van de boel laten drogen.
 
De stukadoor heeft de kozijnen, vensterbanken e.d. afgeplakt en zo ook de eiken balken in de keuken. Maar omdat er zoveel vocht in je huis gebracht wordt door de stukadoor, was het zaak om de balken zo snel mogelijk weer uit te pakken: Voor mij een goed moment om even mijn telefoon erbij te pakken en enkele foto's te maken van het resultaat!


Loop ik erg op de zaken vooruit als ik zeg dat deze ruimte serieuze potentie heeft om mijn favoriete plek in huis te worden? Ik merk namelijk dat ik de laatste jaren vooral die gezellige woonkeuken enorm gemist heb!


Er zijn vorderingen gemaakt wat betreft de keuken. Na heel lang wikken en wegen zijn we eruit hoe we het willen hebben. Qua indeling was het altijd al duidelijk, omdat ik het huis destijds getekend heb om mijn keukenplannen heen. Maar hoe die keuken er precies uit moest komen zien, was een brug verder!


Je krijgt veel inspiratie binnen. Vroeger was dat via de woonbladen, maar tegenwoordig is er via het WWW erg veel te vinden en dat maakt het niet per definitie makkelijker. Hierdoor heb ik steeds vaker het idee dat veel interieurs meer op elkaar gaan lijken...


Maar toch is die gedachte misleidend, want wat je in de bladen en op het WWW ziet, is toch een ander beeld dan wat je in het dagelijks leven ziet. Wij wonen bijvoorbeeld in een nieuwbouwwijk en bijna overal waar ik over de vloer kom, zie ik witte keukens met donkere werkbladen. Het is maar net door welke bril je naar interieurs kijkt!


Zaak blijft om lekker dichtbij jezelf te blijven en doen wat goed voelt. Wat de keuken betreft, was ik er al aardig uit hoe ik het wilde hebben, maar er was een detail waarbij het bleef knagen. Dus helemaal perfect was mijn plan nog niet. En ideeën komen op de meest onverwachte momenten, maar ineens wist ik vorige week hoe ik het precies wilde hebben. Gelukkige bijkomstigheid was dat Bas ook meteen enthousiast was;-)

Fijn weekend,
Judith