dinsdag 27 maart 2012

All about me...

Goh, vandaag ben ik alweer 15 jaar getrouwd met mijn mannetje... Time flies!
Onderstaande foto van de tortelduifjes is gemaakt door onze oudste telg in Tossa de Mar, afgelopen zomer.


Eigenlijk zouden we  nu ergens lekker op vakantie zijn met z'n tweetjes... Maar dat gaat niet met zo'n krakmikkig vrouwtje! We kunnen zelfs geen hapje gaan eten in ons favoriete restaurant omdat ik zo'n etentje op het moment niet kan/mag uitzitten! Ach ja, wat in een goed vat zit, verzuurt niet:-)

Tja, die hernia's... Tis allemaal wat zeg!
Inmiddels regeren m'n hernia's alweer ruim een maand mijn leventje... Ik post op m'n blog liever over leuke dingen en niet over die stomme rug van me, maar aangezien er regelmatig de vraag komt, hoe het nu met me is, besteed ik er graag eens een postje aan!

Met de rug gaat het stukje bij beetje de beter... Maar dat gedeelte 'stukje bij beetje' bevalt me niet zo; het duurt me allemaal veel te lang. Dat niksen is gewoon niet aan mij besteed, maar als ik ook maar iets doe, word ik meteen weer afgestraft, dus dat wordt 'm ook niet! Maar ik kan inmiddels alweer m'n onderbenen en voeten afdrogen (jawel, da's al een overwinning haha) en de tinteling, dofheid en verzuring  in het been nemen af, dus we zijn op de goede weg!



En dan het cliche dat je in nood je echte vrienden en familie leert kennen... Tja, cliche of niet; tis wel waar. Met een heilig hartbeen wat  niet goed zit, 3 versleten ruggenwervels en daarboven op nog 3 hernia's, zijn hulptroepen en wat gezelligheid best welkom! En sommigen schitteren daarbij in afwezigheid, maar gelukkig zijn er ook mensen (soms uit onverwachte hoek) die er echt staan voor mij en/of m'n gezin...Ik ben blij dat ik die laatstgenoemde mensen om me heen heb!

Nu nog heel eventjes optellen; over 2 weken ben ik als het goed is alweer op de helft en wordt er gekeken of ik voorzichtig met de therapie kan beginnen. Het is de bedoeling dat ik 'een menselijk harnas' ga kweken om in de toekomst m'n ruggenwervel enigszins wat te ontzien (maar dan wordt mijn buik misschien wat platter en de lovehandles wat minder... Jippie, ik zie een voordeel!!!). En dan na 3 maanden, ergens in de tweede helft van mei, wordt er een MRI scan gemaakt en hopen we dat de rust, medicatie en eventuele therapie resultaat geboekt hebben! Wie dan leeft, die dan zorgt...

En nu ga ik maar weer eens op m'n ligbedje genieten van de zon... Tijdschriften genoeg, want m'n nicht had nog wel 'een paar' Seasons, Landlevens, Home&Gardens e.d. voor me liggen... Kreeg ik 2 bananendozen vol! Dus ik kan weer vooruit haha!



Ook zijn mijn ouders hier; mams sopt door het huis en paps wroet in de tuin, maar tussendoor wordt er natuurlijk ook op z'n tijd wat gedronken... En aangezien ik op de dag van de diagnose al zei dat ik echt niet onverzorgd in een jogging ga hangen (tja, ik ben en blijf een meisjes-meisje), ga ik m'n nagels maar weer eens van een ander kleurtje voorzien!



Fijne dag!

Judith

31 opmerkingen:

Blomkje en Wenje zei

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je trouwdag!

Wat vervelend allemaal met je rug...ik ken het gevoel van...stukje bij beetje je beter voelen...dat duurt toch veel te lang in je eigen ogen, maar weet dat het voor je herstel beter is. Mei wordt voor jou dus ook nog spannend...

Ga maar lekker genieten van de stapel bladen!

Groetjes, Pietrik

Claudia Leertouwer zei

Van harte meis, enne dat etentje komt er vast wel als je weer beter bent!

Nicole Claudia zei

Van harte gefeliciteerd met je trouwdag en inderdaad wat in het vat zit verzuurt niet.

Fijn dat er vrienden en familie langskomen o.a. om bananendozen vol leesvoer te bezorgen, hahaha en in en rondom het huis te helpen.

Hahaha, mooie kleurtjes hoor, je lijkt Kirsten wel, die lakt haar nageltjes bijna elke dag in een ander kleurtje en ik mag er daarna een aardbei of zebrastreepjes op "schilderen" met van die ieks-dunne nagelpenseeltjes... leuk hoor! In een jogging wordt je niet vrolijker beter zoals je zelf rond blijven "lopen" (liggen)...

Een hele fijne dag vandaag!

Groetjes, Collie

Carre zei

Van harte gefeliciteerd met je trouwdag.ik ook was in tossa de mar zo mooie stad.

Carre zei

Van harte gefeliciteerd met je trouwdag.ik ook was in tossa de mar zo mooie stad.

Unknown zei

ook hier nog maar eens gefeliciteerd!! En blijf moed houden, maak er wat moois van (je nagels;)) en samen pizza op de bank is OOK heel knus;)! Roeien met de riemen die je hebt...ga IK even op zoek naar die lovehandles van je!!! (overdrijven is een kunst heej Juthje;)))))

Liefs,
Lynda

Home and Lifestyle zei

Van harte gefeliciteerd met je trouwdag...het etentje komt vast nog wel een keer!! Hoop voor je dat het herstel in de versnelling gaat, kan me voorstellen dat je er meer dan genoeg van hebt!

Lieve groet, Ingrid

Ger zei

Proficiat met jullie 15de trouwdag!!!

Ja meis nog ''ff'' op de tandjes bijten....
ik heb natuurlijk makkelijk kletsen aan deze kant....van het scherm.....
maar ik weet hoe moeilijk het kan zijn om niet goed vooruit te kunnen, want toen ik nog zo'n jonge blom was als jij nou heb ik ook enorm met mijn rug getobt, jaren lang van de ene genezerik naar de andere,injecties,fysio en het ergste was nog de periode in het gipscorset:-((
door een aangeboren afwijking in de onderste wervels.
Het gaat de laatste jaren niet slecht, maar moet goed opletten wat ik doe en heb mijn beperkingen.

Hoop echt voor jou dat de rust en eventuele vervolgbehandelingen aanslaan!!!

Liefs en sterkte!!!
Ger

Zaanse Zolder zei

Van harte met je trouwdag en dat samen weg en etentje komt nog wel. Is ook leuk om naar uit te kijken.
Vooralsnog heeeeeeeel veel boekjes lezen dus.
En als je nu al zelf je tenen kunt afdrogen.... joh je komt hier leniger uit dan ooit, let maar op ;-))

ivoorwit.blogspot.com zei

Gefeliciteerd met je touwdag.
Deze keer vieren op de manier die er dit jaar bij hoort.
Wat genieten zoveel bladen.
En wat zul je een ideeën krijgen.
Straks niet allemaal tegelijk uitvoeren hoor!!!!!
Geniet van deze zonnige dag, groetjes, Thea.

ivoorwit.blogspot.com zei

Oeps, mijn vingers gingen niet zo snel als mijn gedachten.
TROUWDAG natuurlijk.
Thea.

Colorful home zei

on your way up girl! (fijn he, zo'n opbeurende blogreactie ;)
Maar ik hoop wel heel erg voor je dat je herstel voor-en spoedig gaat!
In elk geval kun je veel buiten zijn......
Zet 'm op!
Carolien

Het lijstje van brocante zei

Van harte gefeliciteerd...wat jammer dat je niet uit eten kan.......laat gewoon wat thuis bezorgen...tegenwoordig kan alles!!!
Het is wat met je rug...gelukkig is het mooi weer....kan je daar in ieder geval van genieten.....hopen dat de regen nog een poosje weg blijft voor je.
Geniet zover het mogelijk is....en een fijne avond gewenst.
Met lieve groetjes,
Silvia

It's me zei

Gefeliciteerd......en hou vol he???...je kan het......komt allemaal goed lieverd......liefs van mij...xxx...

Trudy zei

Gefeliciteerd hoor, met je trouwdag! Best speciaal zo'n mooi rond getal. En heel veel sterkte nog met je rug!!

lia zei

Gefeliciteerd meid, en je gaat het later maar eens extra vieren.
Hoop dat het allemaal goed verloopt, want ik zou er ook gek van worden.
En wat een mooie rechte vingers heb je... ik kan daar zo jaloers op worden. Ik gebruik nooit nagellak in een kleur, want dan valt de artrose zo erg op. Ach, wat zeur ik nou. Ik kan wel uit de voeten....

Liefs Lia

Marjonel M zei

Harte gefeliciteerd met jullie trouwdag,ik hoop dat je herstel voorspoedig gaat!

Groet Marjonel

Els zei

Nogmaals gefeliciteerd Judith en dat je herstel voorspoedig mag verlopen!
Lieve groetjes en een fijne avond gewenst! Els

Rozmeen zei

Gefelciteerd!! Dat etentje komt vast helemaal goed, wat je al zegt wat in het vat zit... En balen zeg die rug hernia... geduld niet onze sterkste kant haha Ik heb na mijn tweede bevalling bekken instabilteit gehad en had veel last van mijn rug...die rugpijnen zijn verschrikkelijk.

Sterkte en veel liefs,
Rozmeen

Agnes zei

Gefeliciteerd met jullie huwelijksdag! Leuke foto ook hoor. Ben ook vaak in Tossa de Mar geweest. Gezellig stadje he. Heel veel sterkte met je rug want dat is echt geen pretje. Fijne avond.
Lieve groet,
Agnes

hokje zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag! Het etentje houden jij en je lief dus nog tegoed. Sterkte met je rug, gelukkig heb je nog wel wat leesvoer...

Lieve groet, Miranda

Alie zei

Ben blij dat je het nog een beetje uithoudt en dat het weer ook meewerkt. Als het buiten regent, lijkt alles zo blllll. Geniet van de mensen om je heen, nog even doorbijten.

Thuis bij Tjits zei

van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!!
beterschap met je rug en veel geduld want dat heb je wel nodig! en wat fijn dat er lieve mensen om je heen zijn die helpen!

lieve groet van Tjits

Jansepans zei

15 jaar, dat doe je goed! van harte gefeliciteerd en nog heel veel gelukkige jaren!
Man wat zit jij in de lappenmand. Heel veel sterkte. En probeer te genieten van wat je wel kan!! Liefs Janneke

Anoniem zei

Nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag en dat je herstel voorspoedig mag verlopen!

Lieve groetjes,
Esther

Huys 50 zei

Gefeleiciteerd meis met die 15 jaar wat een ruk hé !!! ;-)
En Tossa de Mar jaaaaa ik herken het meteen....leuk hé daar en leuke winkeltjes !! ook belangrijk, haha
Ik hoop dat jullie toch nog een leuke dag hebben gehad samen.
Volhouden Juuth !!!

lieve groetjes
Dicky Marie

amy zei

Van Harte met jullie trouwdag
15jr ,t is tegenwoordig al een hele kunst :)
Gelukkig voel je zelf al dat het iets beter gaat ,t zou helemaal wat zijn als je het allemaal voor niets doet (ach ja ,je moet alles maar positief blijven bekijken toch?)
TZou voor mij ook een hard gelach zijn ,niets doen ,maar ja soms heb je gewoon geen keus
enne ,je hebt wel weer mazzel met het prachtige weer toch ? in de zon lekker liggen lezen !
hou vol !
Gr amy

Vlijtig Liesje zei

Gefeliciteerd met deze bijzondere dag!!!

Thuis Thuis zei

Gefeliciteerd met je trouwdag! Super, veel stellen halen niet eens de helft.
Ik bewonder je optimisme, al zal dat soms ook weleens anders zijn.
Wat goed dat je toch wat vooruit gaat.
Al lijkt het een eeuwigheid.
Ik weet het maar al te goed.
En ik hoor graag regelmatig hoe het gaat met je, zo doe je dat met iemand om wie je geeft.
Geniet van de zon (nu maan het is half twaalf) en veel leesplezier.
Groetjes, Annette

Willy zei

Mijn felicitaties voor jullie.
Hopelijk gaat je herstel voorspoedig. Moeilijk om zoveel geduld te moeten hebben. Normaal vliegt de tijd en als je met zoiets zit lijkt het niet snel genoeg te gaan.
Lieve groet,

Unknown zei

Nog van harte gefeliciteerd! En je mag er toch best trots op zijn, want tegenwoordig houdt niet iedereen meer 15 jaar vol. En er dan ook nog zo uit zien, wat een mooie foto (er straalt wel liefde uit hoor)
Wel vervelend dat je zo met je rug zit. Heeft het ook met je lengte te maken (zie dat je prachtige lange benen hebt...) Nou genoeg redenen om snel te herstellen en het straks alsnog te vieren.
Lieve groet,
Karin (Mooi)