maandag 13 maart 2017

Kluspret


Momenteel gebeuren er niet zoveel klussen hier in huis... De klusdrang is duidelijk in remissie. Eigenlijk ook niet gek, als je bedenkt wat we afgelopen jaren gedaan hebben om te komen waar we zijn:

  • maart 2013 verhuisd van ons huis naar een huurappartement
  • juli 2014 verhuisd van België naar Nederland naar een huurwoning
  • eind 2014 kantoorunits compleet gestript en omgebouwd tot woonunit
  • januari 2015 verhuisd van huurwoning naar woonunit
  • april 2015 schop in de grond voor de bouw van onze woondroom
  • april 2016 verhuizen van woonunit naar ons nieuwbouwhuis
  • april 2016 tot nu... klussen


Dat zijn geen dingen die je tussendoor met twee vingers in je neus doet hè, zeker niet met drie kinderen in je kielzog, waarbij het drukke gezinsleven ook gewoon doorgaat.

En het hoort er allemaal bij, zeker wanneer je zelfbouwer bent: Dan staat tijdelijk iedere vrije minuut in het teken van het huis. Maar in het najaar kwamen we op een punt dat we het wel prima vonden, die klussen op de kluslijst: Het leven heeft nog zoveel meer moois te bieden, waar we onze aandacht, geld en tijd aan willen besteden (ja ja, zelfs voor een woonfreak zoals ik)! 


Alle kluspret was weg en om eerlijk te zijn heb ik zo'n overkill aan vakmensen over de vloer gehad, wat gepaard gaat met onrust en rotzooi, waardoor ik nog steeds niet sta te popelen om weer in die molen te stappen. Maar met het voorjaar in het verschiet, zijn we toch weer concrete plannen aan het maken voor twee volgende grote projecten... Even doorbijten voor een nog mooier resultaat zullen we maar zeggen;-)


Groetjes,

Judith

10 opmerkingen:

Onder de rieten kap zei

Zo herkenbaar inderdaad, soms heb je er gewoon geen puf meer voor, hier zat de afgelopen 2 jaar zoveel tegen met als gevolg dat er niets meer gebeurde, gelukkig loopt het nu op rolletjes (eindelijk) ben benieuwd naar jullie volgende klusprojecten! Leuk!

It's me zei

Nou stop nu jaar even hoor...pffff veel te veel toch....denk dat je de tuin nu gaat doen....spannend...fijne week liefs Ria

Unknown zei

Ik begrijp je wel. Zeker voor zo'n freak als jij. Wilde ik je net gaan mailen om met mij op pad te gaan om een kleur op de muur uit te zoeken...je ziet me aankomen. In het eerste weekend van april word mijn plafond gewit. Ik kijk er naar uit en ook weer niet. Alles weer regelen zodat een goede vriend hier dan meteen aan de gang kan. Bij mij is het dan maar net fingers crossed dat ik een goede dag heb.

Ik ben benieuwd naar je nieuwe projecten.

Xxx Mir

Brenda zei

Maar al die stress en drukte was het denk ik wel waard toch met zo een prachtig huis wat je nu hebt.
Nog even doorbijten voor de nieuwe klussen.
Groetjes Brenda

Unknown zei

Nóg mooier? Het houdt niet op bij jullie ;-)
Ik denk ook dat het de tuin zal zijn....

het moonhuis zei

Vast de tuin/veranda, het buitenseizoen komt er weer aan he ;-)
Succes!!

Liefs Monica

Coby Breitner zei

Zoals ze zeggen "maar dan heb je ook wat". Respect hoor. Je maakt ons natuurlijk nu wel nieuwsgierig naar de 2 nieuwe projecten?
Fijne dag gr Coby

lia zei

Klussen is en blijft leuk, maar het kost inderdaad ook veel tijd en geld.
En die dingen kun je soms gewoon even beter gebruiken voor andere dingen.
Heb zo'n vermoeden dat de tuin aan de beurt is.
Want je huis is volgens mij wel redelijk op orde, of heb je nog ergens verborgen ruimtes hihi....

Succes.

Home is where the heart is zei

ik wacht t rustig af maar gaat helemaal goedkomen. Kan me t zo goed voorstellen dat je t zat bent. Ik heb hier een hele poos korter werklui over de vloer gehad en was t ook zo zat.
Succes met de 2 projecten en kijk uit naar je volgende blog

liefs Brigitte

van alles wat in huis en tuin. zei

Dat wat jullie in die jaren gedaan hebben zou ik nog niet in 20 jaar voor elkaar krijgen! Wat een werk en ook veel onrust. Ik kan me goed voorstellen dat je er nu even genoeg van hebt!
Er is idd meer in het leven dan bouwen ook al geniet je er wel van!
Ik denk dat je een zwembad gaat maken....haha.
Succes maar weer.

groetjes Trijnie