donderdag 23 februari 2017

In de media

Collega-bloggers/instagrammers zullen het vast herkennen: In je inbox vind je regelmatig verzoeken voor een samenwerking. Soms voor commerciële doeleinden of voor een samenwerking via social media en soms voor reportages.


Commerciële samenwerkingen trekken zelden mijn aandacht. Je hoort natuurlijk over de meest waanzinnige aanbiedingen die (bijvoorbeeld beauty -en fashion)bloggers krijgen, maar ik ben natuurlijk gewoon een amateurblogger die haar passie deelt met een piepkleine groep. Daarbij voel ik me als een vis in het water en dat wil ik ook heel graag zo houden... Het betekent wel dat de commerciële aanbiedingen die ik krijg vooral interessant zijn voor de adverteerder, maar ook daarin herkennen jullie je vast wel;-)

 Verder vind ik ons huis nog niet ver genoeg afgewerkt voor een échte reportage, dus dat schuiven we voorlopig nog voor ons uit. Soms voel ik me daarin wel bezwaard als ik dat moet afwijzen, maar ik wil niet in de valkuil stappen dat wij ons verplicht voelen om tegen onze zin in nu hard aan het klussen te gaan en dan niet voor ons woongenot en in ons eigen tempo, maar simpelweg omdat er een reportage gemaakt moet worden. Nee, zo'n reportage is een mooie kers op de taart, maar dat mag geen doel op zich worden! Dus dat komt ooit wel weer...


De sociale media is een stuk vluchtiger en een binnenkijker op een website ervaar ik ook heel anders dan een échte reportage in een woonblad... Ik weet eigenlijk niet of anderen dat ook zo ervaren? Misschien ben ik wel gewoon hopeloos ouderwets?

Hoe dan ook; Eventjes wat wooninspiratie delen op internet past me als een goede jas. Gewoon je passie delen met gelijkgestemden, dat is wat ik leuk vind! Daarom ben ik op verzoeken van twee hele mooie websites ingegaan: HomeDeco en De Wemelaer.

  
Eigenlijk wel een beetje jammer dat ze zo snel na elkaar werden gepubliceerd, maar zo viel het deze keer nou eenmaal uit. Daarentegen zijn het twee totaal verschillende websites met elk hun eigen publiek en dat maakt het toch wel extra leuk om daaraan je steentje bij te dragen!

Misschien heb jij ze al gezien? Mocht je het gemist hebben en ze wel graag zien, klik dan HIER voor mijn mini interview door HomeDeco of klik HIER voor de photodiary op De Wemelaer.


Zoals je op de foto's ziet, ben ik weer een beetje aan het schuiven geweest in de speelkamer. Bas vind het allemaal prachtig staan nu, want hij houdt van ruimte. Reus vindt alles best, zolang hij maar op de bank kan liggen. Maar Ninno vindt het eigenlijk niks zo en in dit geval denk ik dat Ninno er de beste kijk op heeft... Het zal dan ook vast niet heel erg lang zo staan;-)



 Fijn weekend! En voor degene die carnaval gaan vieren: Alaaf!!!
Liefs,
Judith


8 opmerkingen:

Huize Kip Kakel zei

Hoi Judith,
Ik herken het niet dat ik in m'n mailbox dit soort vragen krijg en dat vind ik helemaal niet erg! Bij anderen binnenkijken via de media of een tijdschrift vind ik heel leuk, maar voor mij hoeft dat niet! Jouw huis is zeker tijdschrift waardig, mooi hoe je schrijft dat je er geen tijdsdruk voor wilt, de juiste keuze denk ik!! Heerlijk met dit weer even bij jou te lezen!!

Home and Lifestyle zei

Die commerciële verzoeken krijg ik ook weleens, maar ik ben er tot nu toe nooit op in gegaan.

Ik erger mij altijd al een beetje aan het feit dat ze zeggen mijn blog uitgebreid gelezen te hebben, maar vervolgens in de aanhef niet verder komen dan 'Hallo'. En dat terwijl onder elke post mijn naam staat. Het zal dus eerder een standaardtekst zijn, die ze bij iedereen in de uitnodiging opnemen.

De uitnodigingen waar jij op in bent gegaan, zijn van een andere orde en leuk. De ene had ik al gezien, de andere ga ik zo meteen bekijken!

Liefs, Ingrid

It's me zei

Tja....je moet gewoon doen wat goed voelt...dat is het belangrijkste...toch ?....fijn weekend liefs Ria x

lia zei

Ik krijg ook vaak allerlei verzoeken. Maar eigenlijk nooit een waar ik zelf beter van word, maar zij zelf wel. En dat is dan ook de rede dat ik er niet op in ga.
En dat geld eigenlijk ook voor een reportage in een van de woonbladen. Alhoewel het ook wel weer leuk is. Maar snap dat het nog leuker is als je huis en tuin helemaal af zijn.

Dit soort verzoeken op social media zijn natuurlijk heel leuk.
Ga snel even bij die deco ki m men, want die ken ik niet. De andere heb ik natuurlijk al lang gezien.

Fijn weekend.

Unknown zei

Ik zag ze allebei , allebei anders en toch helemaal Judith , mooi en sfeervol .
Ik moet ook toegeven dat ik word aangesproken voor commerciële doeleinden maar dat vraagt dan weer veel moeite en wat heb je er dan aan ....
Fijne zondag nog !
Groetjes , Christel , Garcya's place

van alles wat in huis en tuin. zei

Haha....nee daar heb ik geen idee van! Ik krijg nooit van die verzoeken....mijn huis is niet zo fotogeniek! En dat vind ik ook helemaal niet erg hoor...ik zou helemaal gestresst raken van zoiets! Nee, laat mij maar gewoon van mijn huis genieten zoals het is: niet helemaal "landelijke stijl" waardig maar gewoon ons eigen huis. En ik kan genieten van andermans huizen op IG, Blogger of in een woonblad.....heerlijk ontspannend!!

Groetjes Trijnie
(p.s. wat is jouw huis toch prachtig! Geen wonder dat ze dat in hun magazine oid willen!!)

Unknown zei

Het hoeft toch niet "voor wat hoort wat" te zijn?
Soms gun je iemand gewoon wat hulp, omdat je ziet dat ze er hard voor werken bijvoorbeeld...

groetjes Debby

Unknown zei

Weer even lekker om andere blogs te lezen. Even ontspanning met een colaatje er bij en ik denk meteen aan jou ;)

Gauw weer een keertje afspreken als je tijd en zin hebt??
Ik vind je huis prachtig dat weet je en ik kan me gelukkig prijzen dat ik het in real life heb gezien.

Hopelijk tot gauw weer.

Lieve groetjes Mirjam