zondag 15 november 2015

Woon(t)huis

Zoals je jezelf misschien nog herinnert, ben ik dit jaar naar de VT wonen & designbeurs geweest. Mijn favoriete stand was die van de 'WONEN landelijke stijl'. Toen ik daar was, werd mij gevraagd of ik mee wilde werken aan de nabeschouwing in hun volgende editie. Misschien had jij me al gespot samen met mijn schoonzus?

Op de beurs heb ik styliste Kristel van Leeuwen ontmoet van 'Woon(t)huis'. Na de beurs werd ik door haar uitgenodigd om langs te komen bij haar thuis. Daar zeg ik uiteraard geen nee tegen! Dus enkele weken na de beurs werd ik enthousiast begroet door de viervoeter des huizes en de gastvrouw.


Misschien herken je het wel, dat als je met een gelijkgestemde aan een gezellige keukentafel in een sfeervolle woning zit om over een gedeelde passie te praten, de uren voorbij vliegen: Het was erg gezellig. 


Uiteraard was het genieten om daar ongegeneerd rond te kijken. Ook heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de mogelijkheid om foto's te maken voor mijn blog. Op deze manier kun jij je ook laten inspireren door dit stoere, sobere en landelijke interieur.

Op de wanden is kalkverf van Pure & Original gebruikt. Zeker de liefhebber van grijstinten kan hier zijn hart ophalen. Een leuk nieuwtje is dat kort na mijn bezoek, Kristel is begonnen met het bloggen voor dit merk.


 Het toeval wil dat ik een jaar geleden oude louvre-luiken gekocht heb en in opslag heb liggen, om er in de badkamer een kast omheen te laten bouwen... Dus dan is het geen geheim dat deze badkamer helemaal mijn ding was. Ook vond ik het erg leuk te horen dat de bewoners zelf gestuukt hebben, omdat ze het stucwerk niet zo netjes wilden hebben. Helaas werkt de gezondheid hier niet voldoende mee, want anders zou ik daar zelf ook wel voor in zijn!


Ook de broer van Kristel heeft zijn steentje bijgedragen in dit interieur. Hij is de eigenaar van  'Atelier op zolder' en is o.a. verantwoordelijk voor het mooie smeedwerk wat je ziet op de foto van de overloop.


 Natuurlijk zijn ook de slaapkamers tot in de puntjes verzorgd.



 Ik hoop dat je genoten hebt van het sfeervolle huis van Kristel en haar gezin. Via deze weg wil ik Kristel nog bedanken voor haar gastvrijheid en wens haar veel succes en vooral veel plezier met haar eerste stappen in Blogland!

Groetjes,
Judith

12 opmerkingen:

It's me zei

Prachtig....wat mooi allemaal liefs fijne week van mij x......💙❤️....

Brenda zei

Wat een sfeervol huis, had jij even geluk om dat in het echt te zien.
Kon je weer inspiratie op doen voor je eigen huis.
Groetjes Brenda

Unknown zei

Wat een mooie inrichting zeg! En die badkamer is inderdaad erg gaaf, heel mooi zo die louvre deuren erin gebouwd als kast. :)

Liefs, Liesbeth

Athomebymy zei

Wat een suuupermooi huis .... zalig dat je daar mocht rondkijken ...

Liefs Petra

Unknown zei

Wat mooi!! Heel leuk dat je bij Kristel binnen mocht kijken en ons nu ook mee laat genieten. Ik herken het, uren praten omdat je dezelfde passie hebt.....de tijd vliegt dan voorbij.

Fijne week,
Groet,
Diane

Anneke zei

Wat leuk dat we even een blik in haar huis mochten werpen. Zo sfeervol. En gezellig als je dezelfde passie hebt. We kunnen er uren over praten he?
Liefs Anneke

Unknown zei

Zo leuk dat je daar mocht gaan kijken , ik zou ook mijn ogen open trekken hoor , zo mooi .
Die keuken , wauw , daar kan ik alleen maar van dromen ....
Weet jij nog wat kiezen , er komt zoveel moois voorbij , hahaha.
Groetjes
Christel , Garcya's place

Unknown zei

Heerlijk om even mee te mogen kijken in het sfeervol huis. Wat een sfeertje!

Groetjes Anita

Marjonel M zei

Heel leuk dat je ons meenam in deze mooie sfeervolle binnenkijker.

Liefs, Marjonel

Roelie Steinmann Photography zei

Oh zeg, wat een mooi huis. Leuk om even mee te kijken.

Groetjes Roelie

lia zei

Leuk dat je gezellig op de koffie kon komen.
Ik herkende het meteen van het programma op tv waar e toen in was.
Zo mooi en gezellig, en ik heb toen een aantal keer terug zitten zappen hihi...

Liefs lia

Huize Vizzini zei

Wow prachtig huis. Wat fijn om bij iemand anders binnen te mogen gluren.
Liefs Patricia