maandag 9 november 2015

Bouwperikelen

Het was eventjes stil op mijn blog. Dat had kunnen zijn omdat ik het druk heb met de bouw en inderdaad: De meeste vrije momenten gaan naar ons huis! Maar dat was niet de reden van mijn afwezigheid: De laptop had het begeven.
 
Zelf heb ik geen verstand van dat spul en Bas had het te druk met zijn baan in combinatie met de bouw. Gelukkig had hij gisteren tijd om een nieuwe laptop te gaan kopen. Ondertussen gebruikten we voor het hoognodige de laptop van zoonlief, maar een eigen laptop is toch handiger!
 
Uiteraard hebben wij hier niet stil gestaan. Er is veel gebeurd op de bouw: De dakpannen zijn gelegd, de goot hangt, het platte dak is dichtgebrand en de sleuven zijn gefreesd, zodat de electricien en loodgieter aan de slag kunnen.

Vooral die dakpannen vond ik erg spannend, want de pan die ik eigenlijk het allermooiste vond, was schrikbarend duur (eigenlijk de duurste die er was... heb ik weer haha). En als je dan voor een alternatief moet gaan kijken, vind ik dat best moeilijk. Maar je moet realistisch blijven en budgetteren. Toch blijft zo'n moment dat de pannen gelegd worden dan extra spannend. Het was een grote opluchting dat 'onze tweede keuze' mijn hart toch dat sprongetje liet maken!


En komende week zou er gevoegd worden, maar dat ligt eraan of wij het voegzand op tijd hebben. De proefvakken van de voegen die gezet zijn, zijn namelijk niet naar onze wens:


 Wanneer je dat aangeeft, proberen de voegers je toch in hun straatje te praten (want: Niet bekend is niet bemind). Bas kan dan nog wel neigen om te kiezen tussen de 'minst minste' om op die manier de bouw vlot te laten doorlopen. Maar ik schuif de boel dan resoluut van tafel: Dan zullen die voegers mij vast een zeikwijf vinden, maar dit is niet wat wij voor ogen hebben, dus het moet gewoon anders!
Nadat we bij verschillende leveranciers navraag hebben gedaan, blijkt dat we voor onze kleurkeuze toch moeten uitwijken naar onze Zuiderburen voor het voegzand. Hierdoor kan het voegen misschien op langere baan geschoven moeten worden: Dat heb ik er graag over.
 
Verder beginnen we ons nu ook steeds meer op de binnenkant te richten. Uiteraard hebben we tijd genoeg gehad om te bedenken hoe we het willen hebben, maar het moet ook nog uitgezocht en uitgevoerd worden. Soms gaat dat moeiteloos, maar soms moet je ook concessies doen.
 
Die binnenkant... Zo leuk om te doen, maar het bezorgt mij ook wel de nodige kopzorgen hoor! Toch ga ik er vol vertrouwen in dat ook dat vast wel goed gaat komen...
 
Judith
 
 
 
 
 
 
 
 

28 opmerkingen:

lia zei

Ben er van overtuigd dat die binnenkant ook helemaal goed gaat komen.
Maar snap wel dat je soms zit te dubben, want je wilt het nu eenmaal zoals je voor ogen hebt.
Succes...
X

Unknown zei

De buitenkant ziet er al super uit dus dat komt binnen ook zeker goed!

Groetjes Anita

Brenda zei

Ik snap heel goed dat je liever wacht totdat je de juiste voeg hebt gevonden, het is tenslotte jullie droomhuis dus wil je het hebben zoals je in gedachten heb.
natuurlijk kom je dingen tegen waarbij je concessies moet doen maar als een 2e keus ook prettig voelt dan komt het helemaal goed.
Het word echt prachtig.
Ik ben benieuwd naar de binnenkant.
leuke tijd voor je hoor, maar ook een stress tijd.
succes, groetjes Brenda

Bij Sandra Thuis zei

Wow, dat ziet er al heel mooi uit , Judith!
Lijkt me inderdaad een hele klus, om trouw te blijven aan wat je voor ogen hebt,en je niet te laten ompraten....
Dan zou het misschien een stuk sneller gaan,maar acteraf krijg je natuurlijk spijt!
Sterkte en succes met het verdere verloop!

groetjes

Home and Lifestyle zei

Een voeg aan de buitenkant van een huis is zo beeldbepalend, daar moet je inderdaad geen concessies bij doen. Je zou er flink spijt van kunnen krijgen en dat zou zó zonde zijn. Het wordt volgens mij super mooi en ik weet zeker dat de binnenzijde ook gaat lukken.

Liefs, Ingrid

oma leentje zei

Wat schiet het al op. Maar wat een klus Als je een kleine verbouwing aan je huis hebt.
Moet je al alle zeilen bijzetten om het allemaal goed te laten verlopen.
Laat staan helemaal bouwen Nee is niet niks zeg. Maar weet zeker jullie kennende dat het weer top gaat worden...Nog even door bijten Hihi

Margo van Schaick zei

Ik kan me helemaal voorstellen dat de dakpannen spannend waren. Die drukken ook een belangrijke stempel op de uitstraling van het huis. Ziet er super uit. Het hele huis trouwens.
En ook gewoon voet bij stuk houden in de uitvoering. Je moet er straks tegenaan kijken en dan moet het helemaal goed zijn. Jij bent opdrachtgever en jij bepaalt. Dan maar een z.....wijf.
Wat ben ik benieuwd naar de binnenkant.
Gr, Margo
(casadinarda.blogspot.nl)

Bij Guusje Thuis zei

Het is wel het eerste wat je ziet als je thuiskomt, dus logisch dat het plaatje moet kloppen toch ... dan maar voegzand via de zuiderburen :)

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Nou... dat begint al wat te worden en als de binnenkant net zo mooi gaat worden als de buitenkant....
Volgens mij is het een heel gedoe een huis laten bouwen en natuurlijk vele keuzes die gemaakt moeten worden.

Wens je een fijne week en veel bouwplezier.

Lieve groet, Loes

Easyliving zei

Het is een continue proces dat veel tijd en energie in beslag neemt. Maar.....daar heb je dan straks ook wat voor! En ik geef je gelijk...beter nu goed en wachten,dan nu snel en straks spijt van genomen versnelde beslissingen.
Wordt prachtig, dat zie je nu al!!

Liefs Dinka

Roelie Steinmann Photography zei

Wat ziet het er al mooi uit zeg. Al die keuzes die je moet maken, lijkt me best lastig soms. Maar je krijgt echt een prachtig huis.

Groetjes Roelie

Unknown zei

Al is het soms nog ze moeilijk, het is goed om bij je ideeën te blijven,anders krijg je achteraf spijt. Voegen zijn toch echt ook heel bepalend.
Het wordt wel supermooi allemaal!

Groetjes, Inge
de Knotwilg

Unknown zei

knap dat je, je wensen doorzet ook al betekent dit dat het langer duurt!
Het word vast prachtig!
Liefs, Lydia

Unknown zei

Wat je ook kiest , het is een prachtig huis.
Die binnenkant , dat komt helemaal goed ,daar ben ik van overtuigd.
Ik moest wel lachen , jij naar de zuiderburen voor het voegsel , ik morgen naar de noorderburen voor wat deco , hahah.
Die match , kan alleen maar mooi zijn
Groetjes
Christel , Garcya's place

Anneke zei

Wat ziet het er prachtig uit. En natuurlijk wil je het helemaal naar je zin hebben. Het is het aangezicht van je huis. Het is constant keuzes maken. Ik brn zo benieuwd hoe de binnenkant gaat worden. Heel veel succes met alles. Liefs Anneke

Bonjade zei

En of het gaat goedkomen......Volg je ook op Instagram.....en zie dus de vorderingen....;)
Nu al een pracht paleis........ja zo kun je het wel noemen......;)
Wordt vervolgd dus ;)
Succes met dit mooie project

Liefs

Marjonel M zei

Voegen zijn dan ook wel heel bepalend voor het huis. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe het er binnen uit komt te zien maar dat gaat goed komen dat weet ik zeker 😊

Liefs, Marjonel

Tussen Wal en Schip zei

Nou het plaatje wat je nu al kunt laten zien beloofd veel moois!
Nog even volhouden maar.. en volg je eigen gevoel.. jij mag er straks wonen en
dan is er geen bouwvakker meer die zich dan nog druk maakt om jouw voegen ;-)

Groetjes,
Alberta

Housebythewaterhole zei

Amai dat beloofd....het plaatje onthult al dat hier wat
héél moois uit komt....
Fijne dag nog
Liefs Kathy

Unknown zei

Het ziet er nu al fantastisch uit Judith! Het wordt jullie droomhuis, dus de bouwers leggen zich er maar bij neer dat 'dat zeikwijf' een speciaal kleur voegzand wil hebben. Nog veel succes en veel plezier met de inrichting alvast.

Groetjes,
Reineke

Unknown zei

Leuk, komt er ook een blogpost over de binnenkant?

van alles wat in huis en tuin. zei

Goed zo: vrouwen laten zich niet zo snel ompraten.....wat zijn mannen vaak toch watjes hè, wat zouden ze zijn zonder de vrouw, hihi!
Wat ziet het er al fantastisch uit zeg!
De binnenkant inrichten komt vast goed: jij hebt zo'n goede smaak en mooie ideeën. Ben nu al benieuwd wat het gaat worden, je zult er wel zin in hebben want dat is toch de toef op de taart!

groet Trijnie

WEERspiegeling zei

Jaa, goed zo! Gewoon je poot stijf houden, haha. Wat wordt het al mooi, de dakpannen zijn prachtig, dus een goede keuze.
De binnenkant inrichten is jou ook wel toevertrouwd, dat komt helemaal goed. Ik ben zooo benieuwd.
Succes met alles!

Unknown zei

Maar het word wel mooi en geduld is een schone zaak. Het ziet er prachtig uit!

lieve groetjes Mirjam

Hillary'sHome zei

Concessies doen, je poot stijf houden, budgetteren, blijven volgen wat je voor ogen had.... het komt mij allemaal heel bekend voor. Maar het wordt heel mooi!
Succes met de bouw en het inrichten van de binnenkant.

Lieve groet, Hilgonda

faire un songe zei


Ik heb geleerd dat als het kan... je je eigen hoofd moet volgen.
Soms is het de portemonnee die er voor zorgt dat het niet kan.. maar als die het toelaat.. dan is het je poot stijf houden waard en doen we het niet voor minder..
Als je dan toch een Z wijf.. bent dan wel een hele mooie.. ;-)
Liefs

Corine(THUIS) zei

Ha zeikwijf.. wees jij maar lekker standvastig, jullie hebben straks wel het mooiste huis wat die bouwers uit hebben gebouwd! En dan zijn ze er stiekem apetrots op ;-)

Unknown zei

Dat wordt straks een heel mooi paleisje ❤️