dinsdag 25 maart 2014

Gebreken


Gebreken komen met de jaren.

Natuurlijk geldt dit ook voor ondergetekende, maar in deze post ga ik het hebben over het appartement waarin we nu wonen;-)

 In het jaar dat wij er wonen zijn er al de nodige dingen vervangen en gerepareerd. Nu zagen we twee weken geleden dat het glasvezelbehang op een slaapkamermuur erg afgebladderd was. Tegen die muur stond een kast, dus we kwamen er pas achter toen de muur al erg nat was.


Nadat we het ontdekten, hebben we meteen de huurbazin gecontacteerd. Vooral voor de onderburen is het wel heel fijn als het euvel snel verholpen wordt, want het is een kwestie van tijd dat het water naar beneden sijpelt en de onderburen hebben juist hun hele appartement opgeknapt (en dus ook laten stucen!).

Een voordeel als huurder is dat je niet voor de kosten opdraait, een nadeel is dat je zelf geen invloed hebt op hoe/wanneer er actie wordt ondernomen.

Na vijf dagen kwam er iemand kijken. Hij zei dat het aan de voegen ligt, die in heel slechte staat verkeren. Een optie was om de tegels te vervangen, maar dat betekent voor ons veel rotzooi en een langere tijd niet kunnen douchen/baden. Daar zitten wij natuurlijk niet echt op te wachten, zeker omdat wij hier nog maar tot juli blijven wonen.

Gelukkig had de beste man ook nog een andere oplossing, namelijk een spaanplaat tegen de tegels aan bevestigen. Hierbij hebben wij minder hinder en voor de eigenaresse van het appartement zijn de kosten van zo'n ingreep ook beduidend lager.


Zelf zou ik nooit voor de laatste oplossing kiezen, simpelweg omdat het mij niet mooi lijkt  en vooral omdat dit geen duurzame oplossing is. Toch hoop ik in deze dat de huurbazin minder kieskeurig is dan ik, want in die laatste maandjes zit ik niet te wachten op al die overlast, zeker niet omdat ik ook nog twee operaties moet ondergaan (over gebreken gesproken hihi) komende weken!

Inmiddels zijn we alweer een tijdje verder en we hebben nog steeds niets vernomen waarvoor de eigenaresse kiest en ondertussen gaat het lekken natuurlijk gewoon door, dus ik ben benieuwd of de onderburen binnenkort hun stucadoor weer terug mogen laten komen;-)

Judith



14 opmerkingen:

Stella zei

"Lekker" dat de verhuurder zo laat er pas wat aan gaat doen.....
Wens je alvast sterkte voor de operaties !!
Lieve groet,Stella

lia zei

Vervelende situatie, voor alle partijen.
Maar die operaties zijn natuurlijk voor jou heel vervelend, hoop dat het niet al te ernstig is, en je weer op bed beland.

Liefs lia

Alie zei

Och, och, wat een gedoe allemaal. Wat zul jij blij zijn als jullie eindelijk weg kunnen. Sterkte ermee!

Home and Lifestyle zei

Dat hoop ik ook voor je onderburen, want daar word je echt niet blij van. Van het idee alleen al zou ik chagrijnig kunnen worden.

Succes met de operaties.

Lieve groet, Ingrid

Corine(THUIS) zei

Zo'n klusoperatie is heel wat minder erg dan de operatie aan jouw gebrekkige lichaam ;-) Ik zeg: Sterkte (met beide)!

Unknown zei

nou, nou het is me wat. Vervelend voor jullie en de onderburen. Maar nog vervelender zijn je a.s. operaties. Sterkte en groetjes Silvia.

Blomkje en Wenje zei

jeetje...hij is fijn ;p

zou voor de onderburen niet echt prettig zijn...

fijne dag

Groetjes, Pietrik

Bij Guusje Thuis zei

Je onderburen zijn vast niet blij met je verhuurder als ze een lekkage gaan ontdekken, maar dat valt allemaal te repareren. Hopelijk lukt dat ook bij jouw operaties. Sterkte!

Els zei

Hoop voor jullie dat het snel opgelost is!!

Fijne avond
X Els

Rozmeen zei

Vervelend Judith.. wens je veel sterkte met de operaties.

Fijne avond.
Liefs,
Rozmeen
x

Anoniem zei

' lekker dan' ... pfff niet alleen voor jullie maar ook voor de onderburen. Dat is inderdaad het nadeel van huren..

Vanaf Juli hebben jullie en ander huis?

Liefs Saskia

Home is where the heart is zei

lekker is dat dan. Dus jullie hebben een nieuwe stek gevondn? Helemaal gemist. Proficiat
Sterkte voor de komende tijd en dat je maar snel weer opknapt
fijne avond
lieve groet Brigitte

♥Sanne zei

Hai Judith wat een mooie blog heb je Een heerlijke inspiratie bron voor mij. Ik wilde je volgen maar er is een storing dus ik probeer het later nog eens

liefs sanne

♥Sanne zei

Hai Judith wat een mooie blog heb je Een heerlijke inspiratie bron voor mij. Ik wilde je volgen maar er is een storing dus ik probeer het later nog eens

liefs sanne