donderdag 14 september 2017

Woonavontuur

Najaar 1997 kochten Bas en ik ons allereerste eigen huis. Twintig jaar geleden alweer en wat is er veel gebeurd in die jaren!

Ons allereerste eigen huis, na ruim 2 jaar samengewoond te hebben in een huur appartementje op één hoog.

Ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren toen we voor de eerste keer langs dat te koop staande huis reden. Vol overtuiging zei ik tegen Bas "Hier hoeven we geen afspraak voor een bezichtiging te gaan maken, want deze huizen zijn echt spuuglelijk". Uiteindelijk kwam die bezichtiging er wel en werden we aangenaam verrast door de ruimte van dat jaren '70 doorzon rijtjeshuis. Het was een opknapper, dus we konden er binnen onze eigen stempel op zetten. Maandenlang klussen volgden en uiteindelijk hebben we daar toch met heel veel plezier bijna 8 jaar gewoond.


Wel hadden we altijd in ons achterhoofd dat dit voor ons een starterswoning was. We wilden doorgroeien, maar toen we eraan toe waren, was de woningmarkt in Nederland een gekkenhuis en we konden dan ook niets vinden wat de vraagprijs naar onze mening waard was. Uiteindelijk zijn we uitgeweken naar de Zuiderburen, waar niet alleen de prijzen op de woningmarkt nog redelijk waren, maar waar we ook veel meer vrijheid en ruimte kregen om onze woondroom waar te maken.

Het was een heel avontuur om met ons jonge gezin ergens opnieuw te beginnen waar we niks en niemand kenden. Maar wat een mooie ervaring werd dat en wat hebben we daar ontzettend veel van geleerd! Inmiddels zijn we weer terug naar onze roots gegaan, want het gemis van de Brabantse gezelligheid werd steeds groter. Toch was ook de terugweg naar Brabant weer vol avonturen en uitdagingen.


Maar des te trotser ben ik als ik terug kijk: We zijn uit onze comfortzone gestapt, hebben risico's genomen en zijn er vol ambitie voor gegaan. Op eigen kracht zijn we gegroeid van een sociale huurwoning op één hoog naar ons eigen ontworpen vrijstaande huis, met aan de ene kant het genot van een landelijk vrij uitzicht en aan de andere kant een jonge woonwijk waar we de Brabantse gezelligheid weer terug gevonden hebben. Dromen kunnen echt uitkomen!


We zijn hier allemaal huismussen en ons huis is voor zowel Bas als mij onze grote passie. Zonder die passie zou je denk ik ook niet zo gek zijn om er zoveel voor over te hebben.Voorlopig hebben we nog genoeg woonwensen die we in dit huis willen realiseren, maar zodra de puntjes op de 'i' gezet zijn, zullen de kinderen ook wel weer uitvliegen... Dan hopen wij dat het ons gegund is om nog eens een mooi nieuw woonavontuur aan te gaan!


Fijne avond

Judith


8 opmerkingen:

lia zei

Ik denk nu meteen terug aan de tijd dat wij een huis wilde kopen. Helaas kregen we daar geen hypotheek voor rond, en later kwam er een huis op ons pad, waar heel veel aan geklust moest worden. Toen nog niet wetende dat wij klussen zo leuk zouden vinden. En hebben toen een huis gehuurd. We woonde daar zo fijn dat kopen op de achtergrond raakte. Tja....en toen het huurhuis uiteindelijk gekocht.
Maar als we toen dat klushuis hadden gekocht!!

Kan er nu nog ziek van worden als ik eraan denk. Zo mooi daar....

Home and Lifestyle zei

Mooi om te lezen hoe het lopen kan en wat fijn dat jullie deze passie samen delen. Dat heb ik wel eens gemist. En blijkbaar zien jullie over een aantal jaren een nieuw woonavontuur ook nog zitten. Ondertussen zitten jullie op een prachtige stek, een mooie lokatie om tegen die tijd in alle rust nieuwe plannen te maken.

Liefs, Ingrid

Brenda zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Brenda zei

Jullie hebben je droom waargemaakt met een prachtig huis.
Fijn weekend.
Groetjes Brenda

Home is where the heart is zei

Hoe leuk en gaaf het kan lopen he. Jullie droomhuis is een plaatje en ik denk dat die puntjes op de i altijd zullen blijven.Wij zelf hebben na 21 jaar huren, 5 jaar geleden het brabantse land verruild voor het Zuid-Hollandse. Geen moment spijt van gehad.Inmiddels zijn de kinderen uitgevlogen en hebben we er een kleinkind bij. Voel me een gezegend mens
Fijne avond en geniet van alles xxx

It's me zei

Dat moet jullie toch een heerlijk gevoel geven.....en zo fijn wonen in een heerlijk huis...het is jullie zo gegund....blijf kijken naar de toekomst wieweet.....liefs fijne week Ria x ❤️

greftenhus oan e ie zei

Wat mooi om zo terug te kijken, naar waar her wonen en klussen begint en waar je nu staat, Zo herkenbaar. Wij zijn nu aan het klussen in ons derde huis, en voor ons gevoel het laatste project. Altijd hele oude huizen opgeknapt en dan blijft eer ook altijd wel wat te klussen. Kan mij zo voorstellen dat je er nu enorm van kan genieten, het is ook prachtig geworden.groet, Pauline

Unknown zei

Wat leuk, zo'n woon-levensloop! Jullie hebben wel lefhoor, om überhaupt nog maar te dénken aan een nieuwe uitdaging op woongebied! Maar ja, ik weet het, het bloed kruipt..... Klussen, altijd maar lekker klussen. Wij zijn er ook van!! En als je dan het mooie resultaat ziet (kijk jouw prachtige huis) dan weet je waarvoor je het doet. Boeken lezen kan altijd nog!