dinsdag 9 mei 2017

Vloeken in de kerk

Een plastic decoratiestuk in een landelijke interieur?
Dat is toch als vloeken in de kerk?

Voor sommige onder ons geldt vast dat alles wat van kunststof gemaakt is, per definitie onder de noemer 'no-go' valt. Bij mij is dat veelal ook het geval, maar ik maak een uitzondering voor mooi uitgevoerd kunststof takken of bloemen. Goedkope varianten zijn een doorn in mijn oog, maar er zijn zo'n mooie exemplaren, dat ze echt een toegevoegde waarde kunnen zijn.


Zo zag ik tijdens de lenteweek bij De Potstal verschillende mooie nep bloemen en takken. Gecombineerd met echte bloemen kun je daar diverse prachtige boeketten van maken. Iedereen weet dat boeketten na een tijd in de verdoemhoek gezeten te hebben bij veel landelijk wonen liefhebbers, nu weer 'mogen'.



 Nou heb ik niet gekozen voor een boeket, maar viel ik als een blok voor de Virula-tak. Tja,eenmaal een takkewijf...

 Zo mooi uitgevoerd: Door de afgeknakte en verdorde takjes is deze niet van echt te onderscheiden. De stelen hebben een verschillend patina, wat het geheel erg natuurgetrouw maakt. En het is ook zo'n dankbaar object als model voor de camera.


De tak heeft haar plek gekregen naast de schouw. Ik ben niet van veel kleur in huis, zoals ik in mijn vorige post al beschreef, maar ik ben altijd fan geweest van een groene toets in huis. Groen is kleur, maar wel heel natuurlijk en ik vind geen enkele andere kleur zo'n mooie balans geven als 'kleuraccent' tussen al die aardse tinten als deze.


Deze tak zal voorlopig hier blijven staan en zal naderhand vast nog wel alle hoeken van de kamer zien. Maar het voordeel van zo'n tak is dat je 'm met een gerust hart kunt opbergen wanneer je er op uit gekeken bent, om hem na een tijd weer gewoon tevoorschijn te halen en er op die manier eindeloos van te genieten!

Fijne avond allemaal!
Judith

N.B. Achteraf bleek dat deze tak helemaal geen kunsttak was, maar een echte... Dat bleek nadat ie bruin werd. Erg jammer, aangezien ze hier ook naast de slootkant groeien en ik nu dus een dief van eigen portomonnee ben geweest;-)

8 opmerkingen:

Brenda zei

Hallo Judith, dit is wel een hele mooie nepperd☺ die je in je huis hebt toegelaten.
En het staat inderdaad erg mooi bij de grijstinten in huis.
Groetjes Brenda

It's me zei

Wat mooi zeg heb ze gezien ja...maar ik dacht dat ze echt waren.....schaam me .....staat mooi hoor.....liefs Ria x

Corine(THUIS) zei

Heel goed dat ze ook geknakte knoppen hebben. Zo zou ik er misschien ook voor kunnen gaan.. al kies ik dan denk ik toch liever voor ingedroogd.

Hillary'sHome zei

Heel mooi!
De kunstbloemen van het merk Silka vind ik zelf tot nu toe het meest natuurlijk. Ik gebruik ze inderdaad ook als enkele tak, of verwerkt in een boeket, bloemstuk of toef.
Toevallig zag ik deze vandaag ook staan bij de Espeterhoeve in Barneveld. Vond ze ook gelijk mooi!
Veel plezier er van!

Lieve groet, Hilgonda

Coby Breitner zei

Allereerst heerlijk dat je nog blogt. En idd groen is kleur, maar ben het met je eens dat het mooi combineert. Gewoon heel gave takken dit.
Groetjes Coby

Home and Lifestyle zei

Toen ik vorige week bij De Postal was, twijfelde ik erg of het echt of nep was. Dus ze zien er echt heel erg echt uit ;-). Leuk om zo wat groen in huis te halen.

Liefs, Ingrid

lia zei

Deze verule kocht ik jaren geleden al bij S&S. De echte droogt ook zo mooi in dat je er heel lang plezier van hebt. Helaas hebben ze die niet meer.
Dacht eerst dat het om een echte ging, dus deze is zeker mooi.

Unknown zei

Goedemorgen Judith,

Ik kwam onlangs op jouw blog terecht. Wat een geweldige blog met echt super mooie foto's. Ik ben helemaal weg van jouw plavuizen vloer en tv kast. Ik zou je daar graag iets over willen vragen maar weet niet of je dat wilt. Wij zijn namelijk ook aan het verbouwen en ik ben al een tijdje op zoek naar een landelijke vloer. Die van jou is echt geweldig. Kun je mij misschien vertellen welke soort het is en waar je die gekocht hebt? Je mag mij mailen op e.veenstra2@upcmail.nl