donderdag 30 juni 2016

Sfeerhoekjes

Vandaag een kijkje in de woonkamer...


Reus zou je heel graag rondleiden in de woonkamer, maar helaas is dit verboden terrein voor onze rondlopende zandbak. Jammer vindt hij het vast wel, maar in de unit was hij het al gewend dat hij bij bepaalde kamers maar tot de deur mocht komen, dus ook nu gaat het heel goed... Gelukkig blijf er nog genoeg leefruimte voor meneertje over, maar uiteraard spiekt hij wel graag om het hoekje;-)


Als je via de hal binnenkomt, kijk je uit op een XXL kruik en tegen de muur staat een oud houten varkensstalrek... Tja, zelf vind ik het net wat mooier dan de gewoonlijke ladders, maar sommigen vinden het maar raar dat ik zo'n ding in huis heb hihi


Het panoramaraam stond heel hoog op mijn wensenlijst en tijdens de gesprekken met aannemers kom je er al snel achter welke er in problemen denken en welke in mogelijkheden... Er zaten er tussen die dit nog nooit gemaakt hadden en die waren van mening dat het ook helemaal niet mogelijk was. Nou, ik had genoeg voorbeelden gezien dus het was wel degelijk mogelijk! Je snapt waarschijnlijk al dat het die aannemers ook niet geworden zijn;-)


Maar ik vind dat raam een schot in de roos, ik ben er zo blij mee! We hebben een vrij uitzicht, waar op deze manier optimaal gebruik van wordt gemaakt. Het is een 'schilderij van de natuur' van 2.20 bij 2.40 wat steeds weer anders is. Van buiten is het effect veel anders dan van binnen, want daar zie je de weerspiegeling van de ruit. Maar binnen lijkt het net alsof je zo naar buiten kunt lopen. En al zit het raam in de woonkamer: Vanuit de eettafel in de keuken heb je ook vrij zicht op dit raam en dat geeft een heel ruimtelijk gevoel.



Er zijn verschillende stukken met ons meeverhuisd. Zeker in een nieuw huis zorgt dat in het begin voor wat extra thuisgevoel bij mij. Toch heeft ieder huis zijn eigen behoeftes. Zo staat de antieke engelse hangoortafel hier veel minder mooi dan in ons vorige huis. De vraag is dan ook of hij blijft of verhuist naar een andere ruimte. Maar aangezien een huis om je heen moet groeien, neem ik de tijd voor deze keuzes.


En ja, ook ik heb net zoals velen van jullie de 'Hoffz Out of Stock' verkoop van Seizoen en Stijl al een paar keer bezocht! Daar kocht ik de houder en houten lepel. In de houder zit trouwens een kaart van de WLS, waarop nog een stilleven te zien is uit ons vorige huis... Dat vond ik wel grappig. Het groene toefje kreeg ik tijdens een bezoekje aan de winkel. De ballen heb ik jaren geleden daar gekocht.



Ook de kruiklamp van Hoffz heb ik in Ochten gekocht. Al bij al is dit dus een 'Seizoen en Stijl hoekje' geworden. Op de muur prijkt kalkverf van Carte Colori (kleur: Lino). Zelfs Bas, die nooit geen kalkverf wilde, vindt het nu erg mooi... Mannen;-)

Als afsluiter werpen we nog een blik naar de palletwagen die als salontafel functioneert... Waarvan ik ook niet zeker weet of die vervangen gaat worden voor een groter en vierkant exemplaar. Daarop staat hier een schaal met een houten kruik. De distels plukte ik op het veld voor ons huis. Naast de kruik staat onze lelijkerd en ook hebben de bellen hier een plekje gekregen, die na jarenlang aan onze tuinpoort gehangen te hebben, aardig verroest zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze post al eerder gemaakt heb en dat er sinds een paar dagen alweer wat anders op de tafels staat;-)


Maar het kwam wel goed uit dat ik al een post klaar had staan, want op dit moment doe ik het eventjes rustig aan. Degene die mij volgen op Facebook en Instagram hebben waarschijnlijk al gelezen dat ik en Reus twee dagen geleden zijn aangevallen door een agressieve hond, die Reus in januari ook al uit het niets aanviel. Hierbij liep ik een zeer grote en diepe bijtwond op en de schrik zit er goed in bij mij. Helaas stellen de eigenaren van deze hond zich heel onverschillig op en hebben tot op heden verzuimd hun contactgegevens te delen (maar die hebben we via via gelukkig achterhaalt en we hoorden ook al dat de hond vaker gebeten heeft). Verder schuift de politie hun verantwoordelijkheid af en weigerden vanmorgen mijn aangifte op te nemen om de onbegrijpelijke reden dat de hond zelf had gebeten en de baas hem niet opgehitst had tegen mij. Maar ik ga hiermee verder, want ik wil alles gedaan hebben wat ik kan om herhaling te voorkomen!

Judith