woensdag 14 mei 2014

Kleurloos

  Ik ben dol op sobere tinten en de kleur grijs.

Maar afgelopen dagen zijn wat mij betreft veel te grijs verlopen... Naast het feit dat het iets te lang te kleurloos was, komt de regen me ook m'n neus uit! Ik heb deze week de hele dag kaarsjes aan gehad als ik thuis was, om nog wát sfeer erin te krijgen...


Vanochtend was ik dan ook blij toen ik de gordijnen opendeed en ik de vogels hoorden fluiten (want die laten zich ook niet horen of zien als het met bakken uit de lucht komt) en de zon hoog aan de hemel stond. Toen ik na het 'leesmoederen' terug fietste van school naar huis, besefte ik maar weer dat weersomstandigheden een grote invloed hebben op m'n gemoedstoestand... heerlijk dat zonnetje en de jas open! Later vanochtend had ik nog een afspraak een paar dorpen verderop en ik twijfelde zelfs nog om met kap open ernaar toe te rijden, maar daar was het toch echt nog wat te fris voor...


Inmiddels is het buiten alweer donker en zijn de sluizen in de hemel volledig open, met onweer als extraatje. En dat terwijl m'n vader met mijn jongste zoon op de fiets naar de speeltuin zijn... die komen straks doorweekt thuis vrees ik! 

En ik dacht nog wel om eind van de middag nog eventjes naar de markt te lopen voor verse groenten en fruit... Bah, wanneer wordt het weer lente?

Judith

17 opmerkingen:

Housebythewaterhole zei

ja hoor .... het wordt weer lente ...haha.... bij ons geven ze in ieder geval beter uit tot en met het weekend....eindelijk want de binnensfeer heb ik wel gehad en zoals je zegt ...je gemoedstoestand gaat mee met het weer.....zalig met de ramen en de deuren open...veel buiten vertoeven .....maar we houden de moed erin...
fijne dag nog
liefs Kathy

Marjonel M zei

Hier valt het ook met bakken uit de lucht, ik ben het ook hele maal zat al die regen. De deuren moeten weer open en de was buiten drogen maar helaas we moeten maar geduld hebben als het goed is wordt het achter in de week beter.

Liefs, Marjonel

Sabine zei

Ik was vanochtend ook heel enthousiast met mijn blouseje en zonnebril. Totdat ik op mijn werk kwam, en sindsdien regent het. Hoewel, het zonnetje begint toch een beetje door te komen. En ik had nog wel zulke plannen voor in de tuin voor na het werk :(. Jammer he, we hebben gewoon behoefte aan zon en warmte, en dan is dit pestweer echt heel vervelend. Hopelijk (en zo ziet het er wel uit, afkloppen) wordt het richting het eind van de week en het weekend beter!

Anneke zei

Ja hoor aan het eind van de week wordt het beter. Ik moet nodig nog wat snoeien in de tuin. Maar ga er maar aan staan met dit weer. Ik wil ook heel graag naar buiten heel met mijn zonnebril op en een mooi boek. Maar het komt goed Judith.
Liefs Anneke

Home and Lifestyle zei

Vanaf morgen wordt het droog. Toen ik vandaag opstond was het hier overigens heel aardig en heb ik heerlijk in de zon in de tuin kunnen werken.

Ik hoop dat je vader en je zoon tussen de buien door droog naar huis hebben kunnen komen.

Liefs, Ingrid

Huys 50 zei

Hebben we al gehad ... de LENTE ;-)) dit is even een tussendoortje.
Ik kan er ook niet zo best tegen hoor..krijg een beetje een somber humeur ;-((
Het weekend belooft iets beter maar tja..dat is altijd afwachten hier hé.

Groetjes
Dicky Marie

lia zei

We waren met dat mooie weer ook wel verwend. En dan is het extra zwaar als het dan zo lang regent.
Eigenlijk vond ik het stiekem wel lekker, want zo kwam mijn arm wel tot rust. Want met mooi weer was ik anders weer aan het snoeien gegaan.

Hoop dat opa en zoon het ondanks de regen leuke gehad hebben.

Liefs lia

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Hier in Harlingen was het ook niet veel beter vanmiddag is het wat opgeklaard ziet er nu wat beter uit als we het nieuws mogen geloven hebben we vanaf morgen geen plu meer nodig dus daar hopen we dan maar weer op en graag een beetje zon .... je plaatjes zijn in ieder geval om te genieten .... fijne week nog lieve groet rosita

It's me zei

Het was hier redelijk weer hoor vandaag.....zelf de zon nog gezien......fijn weekend met mooi weer zeggen ze...yes !!..liefs Ria..x !

Passione Helena zei

Nog heel even geduld Judith;-) Ik dacht vanmorgen ook dat het net zo'n stralende dag als gisteren zou worden, helaas was dit maar van korte duur. We zijn echt al verwend, terwijl we ten opzichte van vorig jaar eigenlijk nog helemaal niet mopperen. Als we de vooruitzichten mogen geloven, dan kan vrijdag de kap open hoor! Maar ondanks de regen is het bij jouw in huis wel heel knus. Je moet er tenslotte zelf iets van maken, toch?! Geniet er van als de zonnestraaltjes weer tevoorschijn komen.

Fijne avond!
Lieve groet, Helena

Unknown zei

Het mooie weer is weer in aantocht, dit weekend weer 20 graden. Hoop dat je weer opgeknapt bent van je operatie!

Unknown zei

Tja die regen, voor de natuur was het prima, voor onze gemoedstoestand wat minder. Maaaar.... niet getreurd het weekend belooft beter te worden en wie weet komt dan de bbq weer tevoorschijn!!!
Groetjes Silvia.

Huize Kip Kakel zei

En ja..het wordt LENTE..dit weekend alweer!
Geniet ervan!
Lekker naar buiten voor een zonnestraal:)

Unknown zei

Het was inderdaad geen super weertje, maar vanaf vandaag lacht de zon ons tegemoet. Op naar een zonnig weekend! Het werd ook wel tijd, ondanks dat we een mooie winter hadden, mag van mij de zon ook wel gaan schijnen. Dan is het buiten rommelen in en om het huis en in de tuin een stuk leuker.

Alvast een fijn en zonnig weekend gewenst!

Groetjes,
Reineke

Inge R. zei

oeps...en ik geniet dus van die buien en onweer, donkere luchten tegen al dat frisse groen, kaarsjes aan:)gek is dat toch he?
maar ik ben ook dolblij met het zonnetje, en ik weet ook niet hoe snel ik daar dan ff in moet zitten, heeerrrrllliiijjjkk!
en waren ze doorweekt? achhie:(
ik heb twee keer eigenwijs mn was buiten gehangen, kon wel....nou dus niet! doorweekt, daar baal ik dan wel weer van:(
en ik heb de ramen gewassen, sorry, maar dan gaat het ALTIJD regenen, ararrraggggg

groetjes, hoop dat je je beter gaat voelen wat het wordt mooier weer

doei!

Home fourteen zei

Ja, ik snap het daar wordt niemand vrolijk van. Maar ik moet zeggen, ik heb al 2 dagen redelijk mooi weer gehad. Hopelijk gaat het zonnetje weer (in je) schijnen!! Gr. Jac...

Alie zei

Vanaf nu heerlijk weer Judith, dat beloof ik. Gelukkig want wij hebben zaterdag Boeldag op de haven, dus wij kunnen geen regen gebruiken, dus :)