donderdag 7 oktober 2010

Markt Tongeren

Afgelopen zondag was het weer zover: Voor dag en dauw m'n warme bedje verlaten om te gaan schatzoeken!



Voordat jullie gaan denken dat ik iedere week wel ergens naar een grote markt ga... Normaal houd ik het bescheidener, maar als superexcuus heb ik: Een vriendin van me is aan het overhuizen naar hun nieuw gebouwde, prachtig mooie huis en daar past behoorlijk wat in, dus dan moet er natuurlijk geshopt worden...




Mijn vriendin -de lieve schat kan er ook niks aan doen- snapte er nooit niks van dat ik die brocantemarkten zooooo leuk vond! Jawel, écht waar, ze kon daar de pret niet van in zien; al die 'ouwe meuk': Wat moet je ermee??? Ik ben natuurlijk al jááááren aan het verzamelen en bij mij thuis vond ze het dan ook altijd zo vol met al die 'rommel' (???).
Maar nu... Nu heeft ze het virus te pakken en begrijpt ze eindelijk wat ik al sinds mensenheugenis begrijp: Er is niks mooiers voor je huis te vinden dan oude, doorleefde spullen!


En ik neem haar maar wát graag aan het handje om haar wegwijs te maken in de brocantewereld, dat snappen jullie wel?!?! En tijdens dat wegwijs maken, kom ik natuurlijk ook steevast met prachtige vondsten thuis. Zo ook weer afgelopen zondag...

Ik wil jullie graag laten meegenieten van enkele bijzondere stukken die ik daar tegenkwam en waarvan ik zeker was, dat die bij mij thuis moesten staan:

Deze prachtige luiken


Oude, verzilverde borstelset


Een oude paspop (de knop die erbovenop hoort was per ongeluk
in de auto blijven liggen, dus die krijg ik morgen weer terug)


Met deze fantastische verweerde spiegel ben ik het allergelukkigst!


Alvast een prettig weekend!



 
Judith

4 opmerkingen:

Corine(THUIS) zei

Ach die vriendin van jou is een laatbloeier, maar nu ze de 'brocante' ontdekt heeft, komt alles weer goed :)
Wat een straf zeg, om haar wegwijs te maken in de wereld van het ouwe spul..en als dat huis dan straks ook 'vol' staat met mooie dingen, dan komt er ook een blog??!!
Nóg een schone taak voor jou Judith!
Groeten, Corine(THUIS)

Corine(THUIS) zei

Sorry, ben ik nog even, ik vergat te zeggen dat je huis echt nog gezelliger is geworden met je nieuwe spullen :))

lia zei

Ja, dat is echt een taakstraf om je vriendin wegwijs te maken hahaha.... Leuk hoor.

Claudia Leertouwer zei

En ja als je het echt nodig hebt kun je het natuurlijk niet laten liggen.

Liefs Claudia